סטודיו מנדרינה: כובע קסמים

יום שבת, 15 ביולי 2017

כובע קסמים

"כל הימים, כל הימים 
חולמת אני על כובע קסמים. 
כובע קטן, מקושט נוצה,
העושה כל מה שאני רוצה."

כבר עשר שנים שהתכשיטים שלי ואני מגיעים לכנס בניין שלם בירושלים .
עשר שנים בהן הדוכן משתלט על ימיי ולילותיי.

עשר שנים שאני לא רק חולמת דוכן, אלא גם זוכה להגשים אותו.
עשר שנים שהדוכן מלווה אותי בחלומות עוד הרבה זמן אחרי שקיפלתי אותו הלכה למעשה.


גם השנה היו לי הרבה רעיונות. התייעצתי, שאלתי, ציירתי סקיצות, בניתי לוחות השראה.
ובסוף? הלכתי עם הלב, חלמתי על כובע קסמים, והלכתי שבי אחריו.





את הדוכן בירושלים בחרתי לעצב בהשראת לאה גולדברג ושירה הקסום.



השיר הודפס לראשונה בעיתון "דבר לילדים" בינואר 1945,
 ובשנת 1949 נכלל בקובץ "מה עושות האיילות?".

לפני 11 שנים הוצא לאור מחדש כספר בספריית פועלים עם איורים מקסימים של רינת הופר



כובע הקסמים מגשים את משאלותיה של לאה הילדה, 
הופך אותה לגדולה, לוקח אותה לטיולים, ואפילו משפר את מעמדה החברתי.
מי לא היה רוצה כובע קסמים שכזה?!
 
"הנה בליבי בקשה שניה:
'כובע היה לאוניה!'
מיד הוא קופץ מראשי לים 
ואני מפליגה בו בכל העולם, 
לאיים רחוקים, לארץ זרה, 
נוסעת הלוך ובחזרה,
ורואה ערים והרבה אנשים, 
פרסים והודים וכושים,
ואיש לא יבין, ואיש לא ידע, 
כי נוסעת בים ילדה לבדה."

חבורת בנות עליזה התגייסה לעזרתי.
קיפלנו סירות וכובעי נייר לבנים אל תוך הלילה 
(בתמורה הבטחתי להן הפתעה משמחת!).




את הסירות תלינו לכל אורך הדוכן, הלוגו של הסטודיו עבר מהפך אופנתי, 
וצבעים סגולים וורודים נבחרו ליצירת תחושה של פנטסיה.








בסופו של יום הקמה מפרך החלום הפך למציאות, ואני התרגשתי כמו ילדה.








רותי, מיטל וטליה שלי היוו צוות רציני ומסור, הן היו חלק בלתי נפרד מתכנון ותפעול הדוכן. 
אני חבה להן תודה גדולה!
תודה עצומה למאות הלקוחות שהגיעו לפרגן ולהתחדש בתכשיטים צבעוניים, 
אין כמוכן!

ותודה ללאה גולדברג על שיר אחד יפה במיוחד.

"ואם יהיה לי בים עצוב,
אומר לו: "כובע, הביתה שוב!"
ואבוא לביתי. ומכל המדינות
לכל חבריי אביא מתנות..."


כמיטב המסורת סדנת זכוכית זוגית הוגרלה בין כל הקונות ביריד.
נעה אופיר מבאר שבע - מזל טוב! 
את מוזמנת להיות אתנו בקשר ולבוא לשחק באש.


אבל בואו נניח את הכובעים והקסמים בצד.
מגיע לי "מזל טוב", אני דודה.
(וזה כמובן הרבה יותר מרגש ומשמח מכל דוכן שבעולם!)

אחותי היקרה בימים שעוד הסכימה לדגמן עבורי את התכשיטים ...

בדיוק כשנגמר היריד קיבלתי הודעה: אחיינית חדשה הצטרפה למשפחה!!!
אז מזל טוב לאחותי אלופת העולם ולאיש המקסים שלה,
שולחת לכם הרבה נחת אל מעבר לים.


חבורת הבנות העמלניות לא יצאה בידיים ריקות, 
אחרי היריד נפגשנו לסדנת זכוכית מאתגרת,
וכל אחת חזרה עם מזכרת אישית בעבודת יד.







גם אתם חולמים לשחק באש?
אני מזמינה אתכם להצטרף אליי לחגיגת הקיץ של סטודיו מנדרינה - 
סדנאות יומיות לכל גיל לאורך החופש הגדול כולו.

ההשתתפות בתיאום מראש – טלפון 04-6763619


בנוסף, ביום שלישי ה18.7 תתקיים סדנא מיוחדת לנוער, 
שלוש שעות וחצי של משחק באש. כל הפרטים ממש כאן.





לפני שנתיים עיצבתי את החלון הראווה שלי עם סירות צבעוניות, זוכרים ?
לעוד עיצובים מדליקים לחצו כאן



אהבתם את הרעיון והעיצוב של הדוכן? מוזמנים להשאיר תגובה


6 תגובות:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...